Hoaţa de trandafiri

Standard

Am furat un trandafir,Nathanael Schmitt
Virtual… de bună seamă
Şi-au ajuns plini de venin,
Să mă bănuie de fraudă.

N-am ştiut că e păzit
Pus în lanţuri de stăpână,
Că parfumul mult dorit,
Nu se dă pe orice mână!

Trebuie întâi de toate
Să faci plecăciuni patroanei
Şi în rugăciuni de-o noapte
Să te-nchini, sfios, cucoanei.

Nu aşa… pe căi blocate
Să-l atingi, să-i furi parfumul,
Căci domniţele frustrate
Stau pe drumuri cu duimul.

Am greşit crezând că floarea
Creşte spre-a fi dăruită,
Dar mare mi-a fost mirarea
Să aflu că e păzită.

Tu, suflet plin de neghină
Ce ţii florile în lanţuri,
Vino să-ţi dau din grădină
Trandafiri reali… nu falsuri.

versuri – Angelina Nădejde

Pictura – Nathanael Schmitt (1847-1918)

Lasă un răspuns

